7.12.2017

Maisemakuvia Suomesta - Helsinki ja Turku

Helsinki 24. tammikuuta

Ensimmäinen yhteinen tapaaminen tammisaarelaisten kanssa oli tammikuussa Helsingissä. Helsinkiin lähdimme aamulla ja palasimme saman päivän iltana. Me hämeenlinnalaiset matkustimme Helsinkiin bussilla ja tammisaarelaiset junalla. Tapasimme toisemme yhdessä Helsingin koulussa, jossa saimme opastusta kuvaamiseen. Tämän opastuksen jälkeen tutustuimme hieman toisiimme ja meidät jaettiin ryhmiin. Ryhmät kuitenkin muuttuivat vielä hieman Helsingin reissun jälkeen, koska osa lähti projektista ja tilalle tuli uusia.

Helsingissä meidän ryhmämme valitsi pääkuvauskohteeksi Kiasman. Kuvasimme sieltä monia pätkiä ja hieman myös muualta Helsingistä, joista kokosimme sitten yhdessä videon. Aikaa jäi vielä hieman muuhunkin ja kiertelimmekin ympäri Helsinkiä sekä kävimme syömässä. Sitten tulikin jo kotiin lähdön aika, joka sujui väsyneissä merkeissä.

Turku 15.-16. maaliskuuta

Toisen kerran tapasimme toisemme Turussa. Jälleen kerran me hämeenlinnalaiset matkustimme bussilla ja tammisaarelaiset tulivat junalla. Matkaan lähdimme tällä kertaa vasta koulupäivän jälkeen, joten olimme Turussa vasta illalla ja yövyimme yhden yön. Illan ohjelmaksi meille oli varattu liput tanssiteatteriin, johon me hämeenlinnalaiset jäimme suoraan bussista, kun taas tammisaarelaiset olivat ehtineet käydä jo hotellillamme. Esityksen nimi oli Sata lasissa ja se kertoi Suomen historiasta.

Seuraavana päivänä aamupalan jälkeen lähdimme kuvaamaan Turkua. Kävelimme hotelliltamme Turun tuomiokirkolle, josta kuvasimme paljon pätkiä. Matkan varrella kuvasimme myös Turun kaupunkia ja siellä vastaan tulleita patsaita ja muita paikkoja. Kävimme myös Tom of Finland -näyttelyssä.

Iltapäivällä meille oli varattu yhteinen ruokailu, jossa kokosimme päivän materiaalit kasaan sekä suunnittelimme tulevia reissuja. Tämän jälkeen meillä oli taas hieman vapaata aikaa ennen kotiin lähtöä.